Kjøpsbetingelser
Generelt
Kjøp fra vår nettbutikk til privatpersoner er regulert av standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett.
Firmainformasjon
Foot Care AS
Postboks 75
1471 Lørenskog
e-post: post@footcare.no
Tlf: 67 97 80 40
Organisasjonsnummer: 980 530 329
Priser/frakt
Prisene som er oppgitt i nettbutikken inkluderer merverdiavgift.
Ordre over kr 1.500,- sendes fraktfritt,
Ved ordre under kr 1.500,- er frakten kr 95,- pr ordre for sko (levert til nærmeste hentested).
Frakt for 1 par innleggssåler er kr 55,- , ved flere par såler blir frakt kr 95,- pr ordre.
Ved kampanjer betaler kunde returfrakt.
Hjemlevering: Som alternativ til pakke levert til nærmeste hentested, tilbyr vi hjemlevering til kr 119,-. Dette kommer opp som et alternativ i kassen under "Velg leveringsmåte".
Ordrebekreftelse
Det vil bli sendt en automatisk ordrebekreftelse til oppgitt mail-adresse så snart ordren er mottatt hos oss.
Betaling
- Privat
Vi bruker Klarna Checkout og Vipps som betalingsløsning. Klarna Checkout gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nett. Med denne betalingsløsningen kan du som kunde betale med Klarna Faktura*, Klarna Delbetaling* eller med kort (Visa og Mastercard). Standard betalingsmetode er Klarna Faktura, men du kan enkelt bytte betalingsmetode etter at du har trykket ”Kjøp”. Ved Klarna Faktura vil du motta faktura på e-post når varen sendes fra vårt lager. Standard betalingsfrist er 14 dager.
Almenne vilkår for Klarna Checkout finner du her.
*) Klarna faktura og delbetaling (konto) krever at du oppgir person nr for godkenning hos Klarna. Ditt person nr sendes kun til Klarna. Foot Care har ikke tilgang til denne informasjonen.
Ønsker du ikke å oppgi person nr, trykker du på "HOPP OVER", og kan betale med kort (Visa/Mastercard).
Ved spørsmål vedr din Klarna faktura/konto, trykk HER (link til Klarna).
- Bedrift
Dersom du handler som bedrift, velger du ”kjøper som firma/bedrift" øverst under "Dine opplysninger". Følg deretter instruksjonene med utfylling av bl.a. org nr.
Levering
En av ettervirkningene av korona-pandemien er ustabile leveringer fra noen av våre produsenter. Vi etterstreber å opprettholde vår normalt gode service og raske levering, men uforutsette ting skjer slik at ventetiden blir lenger. Vi beklager dette.
Varer som er på lager vil sendes med Posten/Bring i løpet av 5 dager. Så snart Posten/Bring mottar pakken vil de sende ut sporingsinformasjon til oppgitt mobil nr og mail-adresse.
Dersom varen er midlertidig utsolgt, vil antatt leveringstid være angitt på produktsiden (rett over prisen).
Bytte/retur
Det er 14 dagers bytte- og returrett så lenge varen kun er prøvd, og ikke brukt. Ved bytte, legg ved informasjon om hva du vil bytte til. Ved retur, fyll ut tilsendte angrerettskjema. Vi ser helst at varen returneres i originalemballasjen. Returer skal ikke sendes mot oppkrav, disse vil ikke bli utløst. Tillat oss inntil 3 ukers behandlingstid. Dersom du har valgt Klarna-faktura som betalingsmåte, anbefaler vi at du leser dette: https://www.klarna.com/no/kundeservice/hvordan-returnerer-jeg-ordren-min/
Frakt ved bytte/retur
Det er fri retur på alle ordinære varer forutsatt at du benytter tilsendte adresseetikett. Ved kampanjer/tilbud vil returfrakt kr 95,- bli trukket fra ved refusjon av kjøpesum, dersom du benytter tilsendte adresseetikett.
Uavhentede pakker
Uavhentede pakker blir belastet med et gebyr på kr 200,- for utlagt porto.
Angrerett
Angrerettskjema blir tilsendt pr e-post.
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.
Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.
Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.
Reklamasjoner
Ved reklamasjoner, send oss din beskjed via siden Kontakt oss.